ÖĞRENCİ REHBERLİK İHTİYACI BELİRLEME ANKETİ (RİBA) (ORTAOKUL-ÖĞRENCİ FORMU)

Sevgili öğrenciler; Bu anketin amacı okulumuzda hangi rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyduğunuzu belirlemektir. Her soruda A ve B olmak üzere iki ifade verilmektedir. Sorulara yanıt verirken iki rehberlik hizmetinden hangisine daha çok ihtiyaç duyduğunuzu düşününüz. Soruda verilen iki rehberlik hizmetini karşılaştırınız ve her soruda iki hizmetten sadece bir tanesini seçiniz.

Öğrencinin Cinsiyeti:
Kız
Erkek
Öğrencinin Sınıfı:
Soru A B
1. Sorunları tanımlayıp çeşitli çözümler içinden en mantıklı olanı uygulamak Kendime uygun ders çalışma becerilerini geliştirmek (ör., plan yapmak, görselleştirmek, not çıkartmak, çalışma ortamımı düzenlemek)
2. Hayatımla ilgili konularda karar verme becerilerimi geliştirmek (ör., kıyafet seçme, arkadaş seçme, okul seçme) Okula devam etme isteğimi artırmak
3. Arkadaşlık kurma becerilerimi geliştirmek (ör., insanlarla tanışmak, arkadaş edinmek ve arkadaşlıklarımı sürdürmek) Liselere giriş sınavları hakkında bilgilenmek
4. Okulda, evde ve arkadaşlık ilişkilerimde doğru kararlar almak İlişkilerimi bozmadan haklarımı savunmayı öğrenmek
5. Zorlandığım konularda doğru kişilerden yardım isteme becerilerimi geliştirmek (ör., zorbalığa uğradığımda rehber öğretmen/psikolojik danışmana ulaşmak; yapamadığım soruları arkadaşlara ya da öğretmene sormak) Başkaları hatırlatmadan sorumluluklarımı yerine getirmek (ör., ödevlerimi tamamlama; odamı, eşyalarımı düzenlemek, temiz tutmak)
6. Duygularım (üzüntü, öfke, kaygı vb.) ortaya çıktığında, bunları kontrol etmeyi öğrenmek Bilgisayar, cep telefonu, tablet veya televizyonu kullanırken uygun içerik seçmek ve kullanım süresini belirlemek
7. Zamanımı planlamayı öğrenmek (ör., ders çalışmak, arkadaşlarla buluşmak, oyun oynamak) Ergenlikteki değişikliklerle ilgili bilgilenmek (ör., bedendeki değişimler, sivilcelerin çıkması, anne ve babayla çatışmalar)
8. Hak ve sorumluluklarımı öğrenmek Yeteneklerimi (neleri iyi yapabildiğimi) tanımak
9. Ortaokuldan sonra gidebileceğim eğitim kurumlarını tanımak Yaşamdaki zorluklar karşısında duygusal açıdan dayanıklı olmak (ör., okul değiştirme, ebeveynlerin boşanması, yakınların ölümü)
10. Madde kullanımı, oyun ve sosyal medya gibi bağımlılık türleri ve korunma yöntemleri hakkında bilgilenmek Duygu ve düşüncelerimi saygılı ve açık bir şekilde ifade etmek
11. Kişisel özelliklerim ile belli meslekler arasında ilişkiler kurmak (Ör., Çocukları seven bir öğrencinin büyüyünce öğretmen olmayı istemesi) İnsanlarla anlaşmazlıklarımı, her iki tarafın da isteklerini karşılayacak şekilde çözmeyi öğrenmek
12. Farklı özelliklere sahip bireylere saygı göstermeyi öğrenmek (ör., cinsiyet, özel gereksinimli öğrenci) Öfkemi kontrol etmek
13. Bir şeyi yapmak istemediğimde “HAYIR” diyebilmek Okul ve sınıf kurallarını benimsemek
14. İletişim becerilerimi geliştirmek (ör., karşımızdakinin beden ve yüz hareketlerinden duygularını tahmin etmek, söz kesmeden dinlemek) Rehber öğretmenden/psikolojik danışmandan hangi konularda yardım alabileceğimi öğrenmek
15. Kendime güvenmeyi öğrenmek İlgilerimi (ör., kodlama, spor, resim ve müzik) keşfetmek
16. Sınav kaygısı ile başa çıkmayı öğrenmek Bedenimi korumayı öğrenmek (ör., başkalarının bedenime dokunmasına izin vermemek)
17. Riskli davranışlardan kaçınmayı öğrenmek (ör., tehlikeli arkadaş gruplarına katılmaktan, okuldan kaçmaktan ve kavgaya karışmaktan kaçınmak) Sağlıklı yaşam becerilerini kazanmak (ör., spor yapmak, sağlıklı beslenmek)
18. Zorbalığa uğradığımda ne yapmam gerektiğini öğrenmek (ör., alay etme, vurma, fotoğraflarımı sosyal medyada izinsiz paylaşma) Duygularımı (mutluluk, öfke, kaygı, üzüntü, korku, şaşkınlık gibi) tanımak
resimler/28738916-pckolojik-danisman.png
1 : 00 AM

Hour
Minutes
AM PM
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12